johanssvenne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

+2
andersbyfors
Admin
6 posters

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  - Page 2 Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Fri Jun 03, 2016 11:36 am

Tror inte jag och Drängen sa så mycket egentligen förutom att dagen är bestämd Smile
Är det tänkt att ni ska sova hos Johan den helgen annars så behöver han ju inte träffa er förrän lördag. Kanske kan lösa sovplats för er nånstans annars fre-lö¨, annars kommer han ju förstå vad som är pågång gissar jag.
Vi ska ha ett öråd på lördag där vi lägger upp resten av planerna för dagen och så får jag stämma av hur många vi blir så återkommer jag sen med summa att betala för fallskärmshoppet. Sen köper vi nog in mat och dryck för kvällen också men betalning för det kan vi lösa samma dag

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  - Page 2 Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Sat Jun 04, 2016 7:11 am

Skall vi ses 19 på prinsgatan?

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  - Page 2 Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Thu Jun 09, 2016 11:49 pm

Lite info om hur planeringen ser ut:

08:45 Stormar vi Johans lägenhet och ger honom en frukostdrink i form av en norrlands guld
09:00 Rullar iväg mot flygfältet
10:00 Anländer till flygfältet
10:15 Johans hoppförberedelser börjar, vi äter gifflar och dricker saft (alkoholförbud på flygfältet)
11:50 Hopp klart
12:00 Vi rullar tillbaka mot Göteborg för att på lämplig plats spela brännboll, käka baguetter och dricka öl
Någon kanske har nån sorts musikanläggning så vi kan spela lite popmusik?
15:00 Johan släpps av vid rampen vid operan med en skateboard för att underhålla sig lite medans vi förbereder nästa steg han får även en lite för liten batmankostym som han ska ta på sig
15:20 Johan får en karta och ett par klätterskor, han ska då försöka navigera sig efter kartan till en fin rätt hög mur där Simon och Gran har riggat ett rep och Johan skall bestiga denna.
På toppen får Johan ytterligare en karta ett par speedos och en öl, denna karta leder honom ner till vattnet där Robert sitter i en gummibåt och (någon behöver anmäla sig till detta) ger Johan ett kastspö med boll istället för krok. Johan ska då försöka träffa i gummibåten för att få nästa karta och öl (Speedosarna är endast till för att Johan ska tro att han ska simma)
Denna kartan leder Johan till foten av det majestätiska berget som fästningen Skansen kronan ligger på.
Här ska Johan springa ikapp till toppen mot Gran och där i skuggan av Skansen kronan sitter Sebastian för att utmana Johan i ett parti av det uråldriga brädspelet Go. Vi tar för givet att Johan kommer vinna och får då ännu en öl och en till karta.
Med hjälp av kartan och ölen skall Johan hitta till Slottsskogen där en slackline väntar som han måste klara att balansera sig över. När han klarat att gå hela sträckan mellan 2 träd på linan ca 5-7m får Johan den sista kartan och en spade. Johan ska då hitta skatten som består av ett flak öl (eller kanske en flaska av Johans favoritsprit i lämplig skyddande låda?)
Gissar att allt detta är klart nån gång mellan 17 och 18 och vi slår oss ner på denna platsen och tänder engångsgrillarna för att grilla korv, kött och nått sorts vegetariskt alternativ. Till detta serveras potatissallad, sås och öl. (Om någon har andra önskemål så säg bara till så slåss vi om saken)
Senare på kvällen hade vi tänkt supa och slåss men tvspels puben där man kunde spela fightingspel på var fullbokad så lite oklart än vad som händer.

Station 1 klättring: Simon & Gran
Station 2 Fiske: Robert och en till
Station 3 Brädspel: Sebastian och Gran
Station 4 Slackline: Albin och Viktor

Övriga får bestämma själva men eftersom ni träffar Johan mer sällan så kanske ni vill följa med honom från start?
Har tänkt rigga Johan med en gopro kamera inför denna vandring och den behöver servas i form av batteri och minneskortsbyte efter ca 1h. Tror att vi även filmar detta med en vanlig kamera för att få mer och bättre material för minnesfilmen vi ska försöka klippa ihop för att föreviga detta.

Om Drängen, Poppen och Lajjan (minns inte vad ni hette och kan inte kolla då ni skrivit på sida 1)
anländer till göteborg på fredagen så finns sovplats hos Simon då vi inte vill förvarna Johan om vad som är pågång. Kan kanske gå att ni sover hos mig också men blir nog trångt då Erik och Anders bokat gästrummet

Fallskärmshoppet kostade 400:-/person så det får ni swisha till mig på 072-238 63 32
Kostnad för fika, baguetter mat och öl löser vi under denna kvällen

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  - Page 2 Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by andersbyfors Mon Jun 13, 2016 1:34 pm

Grymt uppstyrt! Jag kan ta vilken position som helst, t ex där vid Robban och station 2. Jag ringer och synkar lite grejjer med dig senare i veckan Robert.

andersbyfors

Posts : 6
Join date : 2016-05-15

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  - Page 2 Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by andersbyfors Mon Jun 13, 2016 1:34 pm

ja juste, jag och Erik bokar gärna in oss i bilen ut till flygplatsen med.

andersbyfors

Posts : 6
Join date : 2016-05-15

Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum